• Zielgruppen
  • Suche
 

MONOGRAPHS

Gewinner, I. (2018): Gendertypisierung und Eintritt ins Erwerbsleben. Dissertation an der Leibniz Universität Hannover. TIB Hannover.

ARTICLES IN PEER-REVIEWED JOURNALS

Gewinner, I. (2018): The impact of destination to conference attendance: The case of German and Russian early career researchers. Tourism Review (revisions)

Gewinner, I. (2018): German early career researchers in Gender Studies: Do networks matter? In: Journal of applied social theory, 1 (2), 58-82.

Gewinner, I. (2017): Gendered Career Choices and Stereotypes: a Theoretical Approach. In: M. H. Kohlman and D. B. Krieg (Eds.): Advances in Gender Research, vol 23, 71-89. Emerald. doi.org/10.1108/S1529-212620170000023004

Gewinner, I. (2017): Academia as a (gendered) career choice: The role of tourism. In: Journal of Tourism and Development, 2 (27/28), 189-191.

Gewinner, I. (2016): Gender Inequality in Russian academia: Dynamics, Insights, and Explanations. In: La Revista Investigaciones Feministas, 7 (2), 115-137.

Gewinner, I. (2016): School Leavers and Their Career Choices - Transition or Path Dependency in Russia? In: Acta Universitatis Sapientae. Social analysis, 6 (1), 31-45.

Gewinner, I. (2014): Gender Stereotypes: Images of Women in Popular Magazines in the USSR and GDR, in: Labyrinth: A Journal of Social Studies and the Humanities, 6, 25-34.

CHAPTERS IN EDITED VOLUMES

Brünig, B., Gewinner, I., Hoekstra, K. & Rust, I. (2017): Neuangekommene Geflüchtete und alteingesessene Wohnbevölkerung begegnen einander. In Sievers, I. & Grawan, F. (eds.), Fluchtmigration, gesellschaftliche Teilhabe und Bildung. P. 205-218. Brandes & Apsel.

Gewinner, I. (2017): Inequality in Academia: The Way Social Connections Work. In: R. Thwaites and A. Pressland (Eds.): Being an Early Career Feminist Academic: Global Perspectives, Experiences, and Challenges. P. 195-214. London: Palgrave Macmillan.

Gewinner, I. (2017): Menschen mit Basisbildungsbedarf und ihr Image: Welche Stereotype vermitteln Filme? In: Bundesministerium für Bildung, Abteilung Erwachsenenbildung (Hrsg.): Basisbildung(s)bedarf der Öffentlichkeit, 1. Auflage. S. 37-45. Facultas.

Gewinner, I. & Sarcletti, A. (2014): Studierende mit Migrationshintergrund in Deutschland: gleiche Chancen und Risiken? In Löw, M. (Hrsg.), Vielfalt und Zusammenhalt. Verhandlungen des 36. Kongresses der Deutschen Gesellschaft für Soziologie in Bochum und Dortmund 2012. Frankfurt, New York: campus (CD-ROM).